ACTIVITATS D'HIVERN MRP GARRAF
CALENDARI DE SESSIONS
1.
|
14
de gener
|
2h
|
Presentació
del curs i rebuda dels assistents Consideracions
bàsiques sobre l’educació emocional.
|
2.
|
21
de gener
|
1.30h
|
Autoconeixement
i autoregulació: tècniques i estratègies.
|
3.
|
28
de gener
|
2h
|
Kinesiologia.
Cohesió de grup, autovaloració.
|
4.
|
4
de febrer
|
1.30h
|
L’autoestima
personal . PNL. Bases pedagogia sistèmica
|
5.
|
25
de febrer
|
2h
|
Educació
amb valors. Els contes com a recurs educatiu. Paràboles. Metàfores.
Creativitat.
|
6.
|
4
març
|
1.30h
|
Autonomia
emocional i resiliència.
|
7.
|
11
març
|
2h
|
Habilitats
sòcio-emocionals. Empatia, assertivitat.
|
8.
|
18
març
|
1.30h
|
Resolució
creativa i empàtica de conflictes, lideratge i mediació.
|
9.
|
8
abril
|
1.30h
|
Escolta
activa
|
10.
|
15
abril
|
1.30h
|
Relacions
sistèmiques amb les famílies.
|
11.
|
22
abril
|
1.30h
|
Intel·ligències
múltiples.
|
12.
|
29
abril
|
1.30h
|
Habilitats
generals per a la vida (pors, gelosia, dol, favors, etc...). Tancament.
Feed-back
|
-Inscripció tancada-
Descripció de l’activitat: Curs amb la finalitat d'empoderar als mestres d’eines
per facilitar en els infants l’augment de l’autoestima, l’autoconeixement,
millorar les habilitats comunicatives, incrementar l’autocontrol emocional per
evitar conductes agressives i passives, contribuir a la pressa de decisions per
part dels infants, millorar la cohesió de grup i les actituds cooperatives.
(20 hores presencials més 10 hores de pràctica i aplicació dels conceptes treballats- TOTAL 30h reconegudes pel Departament d'Ensenyament).
(20 hores presencials més 10 hores de pràctica i aplicació dels conceptes treballats- TOTAL 30h reconegudes pel Departament d'Ensenyament).
Preu sòcies/socis: 15 €
Preu no sòcies/socis: 25€
ES10 2100 0024 9802 0075 1221
Objectius de l’activitat:
- Facilitar la
reflexió sobre el paper del mestre com a gestor de grup.
- Incrementar el
coneixement de la resiliència.
- Resolució creativa i
empàtica de conflictes, lideratge i mediació.
- Treballar conceptes
generals de pedagogia sistèmica.
- Identificar
relacions sistèmiques amb les famílies.
- Conèixer tècniques i
estratègies d’autoregulació i autoconeixement.
- Identificar i
reconèixer a través dels contes diferents conceptes d’educació en valors.
Contingut de l’activitat:
1.Consideracions bàsiques sobre
el paper del mestre en l’educació sòcio-emocional.
2. Conceptes generals de la
pedagogia sistèmica.
3. Autoconeixement i autoregulació:
tècniques i estratègies.
4. L’autoestima personal i la cohesió
de grup. Eines.
5. Educació en valors. Els contes
com a recurs educatiu.
6. Autonomia emocional i
resilència.
7. Habilitats sòcio – emocionals.
8. Resolució creativa i empàtica
de conflictes, lideratge i mediació.
9. Relacions sistèmiques amb les
famílies.
10. Balanç, resum, preguntes.
Avaluació i valoració.
ORGANITZACIÓ DE L’ACTIVITAT
1.-
Persones a qui va adreçada la formació: mestres d’educació infantil , primària i secundària de la comarca.
2.-
Calendari de la formació : De gener a maig
3.- Horari
de la formació: Dimecres de 17.30 a 19.30h (el curs comença el 14 de gener)
4.- Nombre de sessions: 10 ó 13 sessions
4.- Nombre de sessions: 10 ó 13 sessions
5.-
Persona formadora: Cristina Farré Agustín, de l'Associació ELNA
6.- Modalitat formativa: Curs
6.- Modalitat formativa: Curs
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada